Копаоник бизнис форум: Безготовинско тржиште и опипљиве користи за све учеснике

У Србији има три милиона корисника мбанкинг апликацијa, што представља један у низу показатеља да је у нашој земљи заживело безготовинско плаћање, о чему су дискутовали и панелисти на Копаоник бизнис формуму у склопу панела "Безготовинско тржиште и опипљиве користи за све учеснике".

На панелу на којем је модерирала Јелена Ристић, директорка за тржиште Србије, Црне Горе и БиХ компаније Mastercard, учествовали су Марко Царевић, генерални директор Ananas e-commerce, Катарина Оцокољић, секретар Удружења финансијских институција ПКСа, Наташа Павловић, директор маркетинга компаније Mercator-S, Никола Ризнић, заменик генералног директора D-express Србија, као и Милица Стефановић, директорка за комуникације и развој НАЛЕД-a.

“Бесконтактна плаћања су постала преовлађујућа метода безготовинских плаћања на физичким локацијама са уделом од преко 75 одсто, у првој години пандемије, ecommerce је дошао на ниво за који би органски било потребно минимум пет година, а мобилни новчаници су постали реалност и тренутно су доступни у осам банака у Србији као Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay или решење појединачне банке. У том периоду се променила и регулатива која регулише картичну индустрију, институције су почеле системски да подржавају развој безготовинског друштва као једног од механизама у борби против сиве економије, а сама безготовинска плаћања су постала доступна на локацијама која су се чинила тешко изводљивим, као што су јавни превоз, такси возила, градске пијаце и курирске службе”, истакла је Јелена Ристић.

Тржиште Србије је доживело значајне промене у развоју у претходних 10 година, а период пандемије је био посебна прекретница у том процесу. Катарина Оцокољић, секретар Удружења финансијских институција Привредне коморе Србије истакла је да су на тржишту Србије створени сви регулаторни, тако и техничко-технолошки предуслови за коришћење безготовинског плаћања, пошто може да се плаћа и мобилним телефоном, платним картицама, инстант плаћањем, онлајн.

"Данас имате велике трговинске ланце и привредна друштва који већ користе одређене моделе безготовинског плаћања, али је примећно да у сегменту малих и средњих предузећа и код предузетника, учешће безготовинског плаћања није на завидном нивоу" додала је Оцокољић.

Текст преузет са: kopaonikbusinessforum.rs

Тагови:

Овај вебсајт користи cookies да би вам обезбедили најбољу услугу. Додатне информације можете пронаћи на страници Политика приватности.

Прихвати